Tymczasowa organizacja Centralnego Urzędu Radiofonii.

ZARZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 29 października 1949 r.
w sprawie tymczasowej organizacji Centralnego Urzędu Radiofonii.

Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 4 lutego 1949 r. o utworzeniu i zakresie działania Centralnego Urzędu Radiofonii (Dz. U. R. P. Nr 9, poz. 50) zarządza się, co następuje:
§  1.
Ustala się tymczasowy statut organizacyjny Centralnego Urzędu Radiofonii stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§  2.
Wykonanie zarządzenia porucza się Prezesowi Centralnego Urzędu Radiofonii.
§  3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w Monitorze Polskim.

ZAŁĄCZNIK 

TYMCZASOWA ORGANIZACJA CENTRALNEGO URZĘDU RADIOFONII.

§ 1.
1.
W skład Centralnego Urzędu Radiofonii wchodzą: Sekretariat Generalny, Biuro Planowania i Koordynacji, Biuro Spraw i Postępu Technicznego, Biuro Kadr, Biuro Finansowe, Biuro Kontroli, Samodzielny Wydział Badania i Nadzoru Programu.
2.
Przy Prezesie Centralnego Urzędu Radiofonii działa Bada Programowa i Rada Techniczna.
§  2.
1.
Do zakresu działania Sekretariatu Generalnego należą:

sprawy, wynikające ze stosunku Prezesa do naczelnych władz, urzędów i instytucji, o ile sprawy te nie należą do zakresu działania innych komórek organizacyjnych Urzędu, obsługa Rady Programowej i Rady Technicznej oraz sprawy reprezentacyjne; sprawy koordynacji wewnętrznej, sprawy współpracy z zagranicą; sprawy prasowe i wydawnicze, sprawy prawne, intendentura oraz inne sprawy zlecone przez Prezesa CUR.

2.
Sekretariat Generalny dzieli się na:

Wydział Prezydialny,

Wydział Zagraniczny,

Referat Informacji i Wydawnictw.

W skład Sekretariatu Generalnego wchodzi nadto Kancelaria Główna.

§  3.
1.
Do zakresu działania Biura Planowania i Koordynacji należą:

sprawy koordynacji planowania podległych przedsiębiorstw w zakresie planowania operatywnego, inwestycyjnego, finansowego, organizacyjnego oraz zatrudnienia i płac; sprawy planowania we współdziałaniu z innymi naczelnymi władzami i instytucjami, opracowanie wytycznych planów gospodarczych, inwestycyjnych i innych; polityka radiofonizacji kraju; sprawy zaopatrywania przedsiębiorstw; ustalenie ustroju, zakresu działania i organizacji wewnętrznej podległych przedsiębiorstw, ustalenie i kwalifikowanie stanowisk oraz sprawy norm etatów osobowych, sprawy wytycznych usprawnienia metod pracy, prowadzenie i nadzorowanie prac z dziedziny sprawozdawczości i statystyki.

2.
Biuro Planowania i Koordynacji dzieli się na:

Wydział Koordynacji Planów,

Wydział Kontroli Wykonania Planów,

Wydział Inwestycji,

Referat Organizacji.

§  4.
Do zakresu działania Biura Spraw i Postępu Technicznego należą:

sprawy technicznej współpracy Polski z zagranicą w zakresie radiofonii i telewizji, sprawy technicznego nadzoru nad podległymi przedsiębiorstwami, eksploatującymi radiofoniczne i telewizyjne urządzenia dla powszechnego odbioru; inicjatywa nowych metod technicznych w zakresie radiofonii, czuwanie nad postępem technicznym, wynalazczością i racjonalizacją.

§  5.
1.
Do zakresu działania Biura Kadr należą:

polityka personalna, przygotowanie przyszłych kadr pracowniczych oraz sprawy metod i programów szkolenia dla potrzeb radiofonii i telewizji; sprawy osobowe CUR-u i prowadzenie ewidencji osobowej pracowników zatrudnionych w podległych przedsiębiorstwach; sprawy odznaczeń, sprawy paszportów na wyjazd zagranicę; sprawy pracy i płacy, opieki społecznej nad pracownikiem, sprawy emerytalne, ubezpieczeniowe i społeczne; współdziałanie z Powszechną Organizacją "Służba Polsce" w zakresie przysposobienia zawodowego młodzieży.

2.
Biuro Kadr dzieli się na:

Wydział Zatrudnienia i Płac,

Wydział Metod i Programów Szkolenia,

Referat Spraw Osobowych CUR,

Samodzielny Referat Socjalny.

§  6.
1.
Do zakresu działania Biura Finansowego należą: sprawy polityki finansowej podległych przedsiębiorstw, opracowanie planów finansowych, nadzór nad finansowaniem produkcji i inwestycji, organizowanie księgowości, analiza bilansów i sprawozdawczości rachunkowej, analiza kosztów własnych i cen, ustalenie zasad rozliczeń za usługi, ewidencja majątku bilansowego, sporządzanie preliminarzy budżetowych CUR, wykonanie obsługi finansowej CUR, sprawowanie nadzoru nad sprawami finansowymi przedsiębiorstw podległych, sprawy polityki koncesyjnej w zakresie urządzeń odbiorczych oraz polityki zezwoleń na posiadanie i użytkowanie odbiorczych urządzeń radiofonicznych i telewizyjnych.
2.
Biuro Finansowe dzieli się na:

Wydział Planów Finansowych i Rozliczeń Przedsiębiorstw,

Wydział Bilansów i Organizacji Księgowości,

Referat Budżetowy CUR.

§  7.
Do zakresu działania Biura Kontroli należą: sprawy organizowania i planowania czynności kontrolnych, nadzór nad wykonaniem kontroli przez organa podległe, czynności bezpośrednie kontrolne z inicjatywy własnej i zlecone sprawy wynikające ze stosunku nadzoru Prezydium Rady Ministrów oraz kontroli społecznej, sprawozdawczość w zakresie kontroli.
§  8.
Do zakresu działania Samodzielnego Wydziału Badania i Nadzoru Programu należą: opiniowanie treści i układu programu radiowego dla Prezesa CUR i Rady Programowej oraz sprawowanie nadzoru nad programem.
§  9.
W skład Biur wchodzą referaty ogólne obejmujące następujące sprawy tych Biur:
a)
zestawienie planów prac i sprawozdań ogólnych,
b)
załatwienie bieżących spraw osobowych,
c)
ewidencja zarządzeń normatywnych i wydawnictw urzędowych,
d)
sprawy gospodarcze,
e)
sprawy kancelaryjne.
§  10.
Zakres działania Rady Programowej i Rady Technicznej, ich skład oraz sposób powoływania członków ustali Prezes Rady Ministrów na wniosek Prezesa Centralnego Urzędu Radiofonii.

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024