Regulamin organizacyjny Komitetu Offsetowego.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 27 listopada 2014 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Komitetu Offsetowego

Na podstawie art. 26 ust. 5 ustawy z dnia 26 czerwca 2014 r. o niektórych umowach zawieranych w związku z realizacją zamówień o podstawowym znaczeniu dla bezpieczeństwa państwa (Dz. U. poz. 932) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Komitetowi Offsetowemu nadaje się regulamin organizacyjny.
2.
Regulamin organizacyjny Komitetu Offsetowego stanowi załącznik do rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

REGULAMIN ORGANIZACYJNY KOMITETU OFFSETOWEGO

§  1.
1.
Na wniosek Ministra Obrony Narodowej organy, o których mowa w art. 26 ust. 2 ustawy z dnia 26 czerwca 2014 r. o niektórych umowach zawieranych w związku z realizacją zamówień o podstawowym znaczeniu dla bezpieczeństwa państwa (Dz. U. poz. 932), zwanej dalej "ustawą", delegują swoich przedstawicieli do Komitetu Offsetowego, zwanego dalej "Komitetem".
2.
Sekretarzem Komitetu jest szef (dyrektor) komórki lub jednostki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej, do której zadań należy obsługa administracyjno-organizacyjna Komitetu.
3.
Do zadań sekretarza Komitetu należy w szczególności przygotowywanie:
1)
projektów zawiadomień, o których mowa w § 2 ust. 3;
2)
materiałów informacyjnych na posiedzenia Komitetu;
3)
projektów ustaleń Komitetu, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 3 oraz § 4 ust. 3;
4)
dla prowadzącego posiedzenie Komitetu informacji o złożeniu przez członków Komitetu oświadczeń, o których mowa w art. 6 ust. 2 ustawy;
5)
wykazu ustaleń Komitetu, o których mowa w § 4 ust. 5;
6)
projektu protokołu, o którym mowa w § 5 ust. 3;
7)
projektu sprawozdania, o którym mowa w § 6 ust. 1.
4.
W przypadku nieobecności członka Komitetu może go zastępować w jego pracach inna osoba pisemnie upoważniona przez właściwy organ.
§  2.
1.
Komitet obraduje na posiedzeniach.
2.
Posiedzenie Komitetu zwołuje i prowadzi przewodniczący Komitetu, a w przypadku nieobecności przewodniczącego - jego zastępca.
3.
Zawiadomienia o terminie, miejscu i porządku obrad Komitetu są przekazywane członkom Komitetu i innym osobom zaproszonym na posiedzenie nie później niż na 5 dni roboczych przed wyznaczonym terminem posiedzenia.
4.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach posiedzenie może być zwołane w trybie pilnym. W zawiadomieniu podaje się wówczas dodatkowo przyczynę zwołania posiedzenia w tym trybie.
§  3.
1.
Prowadzący posiedzenie Komitetu:
1)
przedstawia porządek obrad Komitetu;
2)
przedstawia członkom Komitetu do podpisu protokół poprzedniego posiedzenia Komitetu;
3)
zarządza głosowanie nad wypracowanymi przez Komitet ustaleniami;
4)
wyłącza z udziału w posiedzeniu członków Komitetu, którzy nie złożyli oświadczenia, o którym mowa w art. 6 ust. 2 ustawy.
2.
Ustalenia Komitetu są przyjmowane w drodze głosowania zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby członków Komitetu. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos prowadzącego posiedzenie.
3.
Ustalenia Komitetu mogą być przyjmowane w formie opinii podpisywanej przez członków Komitetu wyrażonej z zachowaniem zasady, o której mowa w ust. 2, lub w formie zapisu do protokołu, o którym mowa w § 5 ust. 3.
4.
Komitet, w razie potrzeby, może powoływać zespoły robocze w celu sporządzania ekspertyz i wydawania opinii niezbędnych do wykonania zadań Komitetu.
§  4.
1.
W uzasadnionych przypadkach przewodniczący Komitetu może zarządzić przyjęcie ustaleń Komitetu w trybie obiegowym, tj. w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk przez członków Komitetu.
2.
W przypadku rozpatrywania projektu ustaleń Komitetu w trybie obiegowym termin przedstawienia stanowiska nie powinien być krótszy niż 4 dni robocze.
3.
Projekty ustaleń Komitetu rozpatrywane w trybie obiegowym uważa się za przyjęte, jeżeli wszyscy członkowie Komitetu wyrazili na piśmie zgodę na przyjęcie ustalenia bez zastrzeżeń oraz jeżeli nie zgłoszono uwag lub zastrzeżeń do projektu ustaleń w wyznaczonym terminie.
4.
W przypadku zgłoszenia uwag lub zastrzeżeń, które nie zostaną uwzględnione lub wyjaśnione przez przewodniczącego Komitetu, przyjęcie ustalenia Komitetu wymaga rozpatrzenia na posiedzeniu Komitetu.
5.
Na najbliższym posiedzeniu Komitetu przewodniczący Komitetu przedstawia do wiadomości członkom Komitetu wykaz ustaleń przyjętych przez członków Komitetu w trybie obiegowym.
6.
W przypadku rozpatrzenia projektu ustaleń Komitetu w trybie obiegowym przepisy § 1 ust. 3 pkt 4 oraz § 3 ust. 1 pkt 4 stosuje się odpowiednio.
§  5.
1.
Posiedzenia Komitetu są jawne.
2.
Prowadzący posiedzenie może zarządzić wyłączenie jawności posiedzenia lub jego części z uwagi na charakter omawianych spraw.
3.
Z posiedzenia Komitetu sporządza się protokół, który podpisują członkowie Komitetu.
4.
Wgląd w protokół mają członkowie Komitetu i inne osoby upoważnione przez przewodniczącego Komitetu.
§  6.
1.
W terminie do dnia 31 marca każdego roku Komitet sporządza roczne sprawozdanie ze swojej działalności. Sprawozdanie jest przyjmowane zgodnie z postanowieniami § 3 ust. 2.
2.
Sprawozdanie przewodniczący Komitetu przekazuje niezwłocznie Ministrowi Obrony Narodowej.
§  7.
Obsługę organizacyjno-administracyjną Komitetu zapewnia szef (dyrektor) komórki lub jednostki organizacyjnej Ministerstwa Obrony Narodowej właściwej do spraw offsetu.

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024