Współpraca Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego z Państwową Komisją Badania Wypadków Lotniczych.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRÓW OBRONY NARODOWEJ ORAZ TRANSPORTU, BUDOWNICTWA I GOSPODARKI MORSKIEJ1)
z dnia 29 stycznia 2013 r.
w sprawie współpracy Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego z Państwową Komisją Badania Wypadków Lotniczych

Na podstawie art. 140 ust. 7 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze (Dz. U. z 2012 r. poz. 933, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa warunki i tryb współpracy Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego, zwanej dalej "Komisją Lotnictwa Państwowego", z Państwową Komisją Badania Wypadków Lotniczych, zwaną dalej "Komisją", w zakresie prowadzenia badań zdarzeń lotniczych, o których mowa w art. 140 ust. 6 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze, zwanej dalej "ustawą".
§  2.
Współpraca Komisji Lotnictwa Państwowego z Komisją w szczególności polega na:
1)
wspólnym badaniu zdarzeń lotniczych;
2)
wymianie informacji o zdarzeniach lotniczych, ich okolicznościach i przyczynach oraz formułowanych zaleceniach dotyczących bezpieczeństwa.
§  3.
Wspólne badanie zdarzeń lotniczych w szczególności polega na:
1)
prowadzeniu działań na miejscu zdarzenia;
2)
wykonywaniu lub pomocy w przeprowadzaniu ekspertyz;
3)
sporządzaniu lub pomocy w sporządzaniu opinii;
4)
wymianie informacji zebranych podczas prowadzonych badań;
5)
konsultacji w zakresie formułowanych zaleceń, projektów raportów oraz innych dokumentów związanych z badanymi zdarzeniami.
§  4.
1.
Po zaistnieniu zdarzenia lotniczego, o którym mowa w art. 140 ust. 6 ustawy, tworzy się zespół koordynacyjny składający się z przedstawicieli komisji.
2.
Zadaniem zespołu koordynacyjnego jest:
1)
zapewnienie właściwej wymiany informacji zebranych przez przedstawicieli Komisji Lotnictwa Państwowego i Komisji na każdym etapie prowadzonych badań;
2)
koordynacja zbieranych informacji na miejscu zdarzenia;
3)
wypracowanie wspólnego stanowiska dotyczącego przeprowadzania niezbędnych ekspertyz i uzyskiwania opinii.
3.
W skład zespołu koordynacyjnego wchodzą osoby kierujące zespołami badawczymi.
4.
W uzasadnionych przypadkach przewodniczący komisji mogą rozszerzyć skład zespołu koordynacyjnego.
5.
Zakończenie prac zespołu koordynacyjnego następuje z dniem zakończenia badań przez obie komisje lub gdy osoby kierujące zespołami badawczymi uznają, że dalsze jego funkcjonowanie nie ma uzasadnienia.
§  5.
1.
Komisje, po uzgodnieniu w zespole koordynacyjnym, przekazują sobie zebrane informacje, w szczególności w zakresie wykonanych ekspertyz i uzyskanych opinii.
2.
Ekspertyzy wykonuje się w zakresie niezbędnym do realizacji prowadzonych przez komisje badań zgodnie z obowiązującymi je procedurami, w ramach właściwości tych komisji. Potrzebę wykonania dodatkowych ekspertyz ustala się w ramach działania zespołu koordynacyjnego.
§  6.
1.
Komisje przekazują sobie projekty zaleceń w celu ich konsultacji.
2.
Komisja otrzymująca projekt zaleceń przekazuje stanowisko w sprawie tego projektu w terminie 14 dni od dnia jego otrzymania.
3.
W przypadkach uzasadnionych względami bezpieczeństwa komisja przekazująca projekt zaleceń może wyznaczyć krótszy termin na przekazanie stanowiska przez komisję otrzymującą projekt.
4.
Decyzję o zakresie uwzględnienia przekazanych uwag komisje podejmują odpowiednio w zakresie swoich właściwości.
§  7.
1.
Komisje przekazują sobie projekty raportów końcowych w celu ich konsultacji.
2.
Komisja otrzymująca projekt raportu końcowego może przekazać do niego uwagi w terminie 30 dni od dnia jego otrzymania.
3.
Nieuwzględnione uwagi załącza się do raportu końcowego w zakresie wskazanym przez komisję, która je zgłosiła.
4.
Konsultacje mają zastosowanie do projektów raportów wstępnych, pośrednich oraz oświadczeń tymczasowych, dotyczących badań zdarzeń lotniczych, o których mowa w art. 140 ust. 6 ustawy. Uwagi zgłoszone w ramach tych konsultacji przekazuje się w terminie 5 dni od dnia otrzymania projektu.
§  8.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.3)
______

1) Minister Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej (Dz. U. Nr 248, poz. 1494 oraz z 2012 r. poz. 1396).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2012 r. poz. 951 i 1544 oraz z 2013 r. poz. 134.

3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministrów Obrony Narodowej i Infrastruktury z dnia 30 grudnia 2004 r. w sprawie współpracy Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego z Państwową Komisją Badania Wypadków Lotniczych (Dz. U. z 2005 r. Nr 4, poz. 22), które utraciło moc z dniem wejścia w życie ustawy z dnia 30 czerwca 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo lotnicze oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. Nr 170, poz. 1015).

Zmiany w prawie

MSZ tworzy dodatkowe obwody głosowania za granicą

We Francji, Irlandii, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii utworzono pięć dodatkowych obwodów głosowania w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jednocześnie zniesiono obwód w Iraku - wynika to z nowego rozporządzenia ministra spraw zagranicznych. Po zmianach łączna liczba obwodów poza granicami Polski wynosi 299.

Krzysztof Koślicki 28.05.2024
Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2013.187

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Współpraca Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego z Państwową Komisją Badania Wypadków Lotniczych.
Data aktu: 29/01/2013
Data ogłoszenia: 11/02/2013
Data wejścia w życie: 26/02/2013