Konkurs na dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA KULTURY1)
z dnia 18 sierpnia 2005 r.
w sprawie konkursu na dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej

Na podstawie art. 14 ust. 9 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o kinematografii (Dz. U. Nr 132, poz. 1111) zarządza się, co następuje:
§  1.
Rozporządzenie określa:
1)
sposób ogłaszania, organizację i tryb przeprowadzania konkursu na dyrektora Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej;
2)
skład, sposób powołania oraz zadania komisji konkursowej, zwanej dalej "komisją".
§  2.
1.
Ogłoszenie o konkursie minister właściwy do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego, zwany dalej "ministrem", podaje do publicznej wiadomości w sposób gwarantujący jego powszechność, w szczególności przez zamieszczenie w dzienniku o zasięgu ogólnopolskim.
2.
Ogłoszenie o konkursie zawiera termin, miejsce i sposób zgłaszania kandydatów na dyrektora, a także kryteria oceny kandydatów.
3.
Wraz z ogłoszeniem o konkursie minister ogłasza termin, miejsce i sposób zgłaszania kandydatów na członków komisji.
4.
Ogłoszenia, o których mowa w ust. 2 i 3, mogą również zawierać informacje dodatkowe, które minister uzna za istotne lub szczególnie przydatne dla zrozumienia celów i zasad konkursu.
§  3.
Do zadań komisji należy:
1)
rzetelna analiza zgłoszonych kandydatur;
2)
przeprowadzenie postępowania konkursowego i ocena kandydatów.
§  4.
1.
Komisja dokonuje oceny kandydatów na podstawie dokonanych zgłoszeń, uwzględniając następujące kryteria:
1)
przygotowanie teoretyczne kandydata, w tym profil wykształcenia;
2)
wiedzę i doświadczenie kandydata w dziedzinie kinematografii;
3)
wiedzę z zakresu finansów publicznych, administracji oraz przepisów prawa w zakresie kinematografii;
4)
znajomość języków obcych;
5)
znajomość europejskiego modelu wspierania kultury filmowej oraz zagadnień międzynarodowej współpracy w dziedzinie kinematografii;
6)
przedstawioną koncepcję rozwoju Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej.
2.
W razie potrzeby komisja może przeprowadzić na posiedzeniu rozmowę z wyznaczonymi przez siebie w tym celu kandydatami.
§  5.
1.
Komisja składa się z 11 członków.
2.
W skład komisji minister powołuje:
1)
po 1 przedstawicielu zgłoszonym przez:
a)
związki twórcze działające w kinematografii,
b)
producentów filmowych,
c)
jednostki publicznej telewizji,
d)
nadawców telewizyjnych innych niż wymienieni w lit. c,
e)
dystrybutorów filmów,
f)
podmioty dokonujące reemisji programów telewizyjnych,
g)
podmioty prowadzące kina,
h)
związki zawodowe działające w kinematografii;
2)
1 twórcę filmów fabularnych;
3)
1 twórcę filmów dokumentalnych lub animowanych;
4)
1 przedstawiciela ministra.
3.
W przypadku niezgłoszenia swoich przedstawicieli przez podmioty, o których mowa w ust. 2 pkt 1, minister powołuje w ich miejsce członków komisji według swojego wyboru.
§  6.
Kandydaci na dyrektora zgłaszają swoje kandydatury w terminie 2 tygodni od dnia ogłoszenia o konkursie. W tym samym terminie są zgłaszani kandydaci na członków komisji, o których mowa w § 5 ust. 2 pkt 1-3, z tym że kandydaci, o których mowa w pkt 2 i 3, mogą również zgłaszać swoje kandydatury samodzielnie.
§  7.
1.
Zgłoszenie kandydata na dyrektora powinno być dokonane w formie pisemnej i zawierać:
1)
imię i nazwisko kandydata;
2)
adres zamieszkania i adres do korespondencji;
3)
serię i nr dowodu osobistego oraz numer PESEL lub serię i numer innego dokumentu potwierdzającego tożsamość.
2.
Do zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, dołącza się następujące dokumenty:
1)
życiorys;
2)
uzasadnienie kandydatury z uwzględnieniem kryteriów, o których mowa w § 4 ust. 1, wraz z przedstawieniem koncepcji rozwoju Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej;
3)
oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
4)
oświadczenie kandydującego o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w związku z konkursem, wraz z powołaniem się na obowiązujące w momencie składania wniosku przepisy dotyczące ochrony danych osobowych;
5)
kopie dokumentów potwierdzających kwalifikacje kandydata.
3.
Zgłoszeń niespełniających wymagań określonych w ust. 1 lub niezawierających kompletu załączników, o których mowa w ust. 2, nie rozpatruje się.
§  8.
Zgłoszenie kandydata na członka komisji powinno być dokonane w formie pisemnej i zawierać:
1)
imię i nazwisko kandydata;
2)
adres zamieszkania, adres do korespondencji, numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej;
3)
informację o wykształceniu;
4)
informację o miejscu zatrudnienia;
5)
zwięzłe uzasadnienie kandydatury.
§  9.
1.
Niezwłocznie po upływie terminu zgłaszania kandydatów na członków komisji minister powołuje komisję oraz wyznacza termin jej pierwszego posiedzenia.
2.
Zawiadomienia o powołaniu na członka komisji oraz o terminie jej pierwszego posiedzenia przesyła się niezwłocznie listami poleconymi oraz pocztą elektroniczną.
3.
W zawiadomieniach wskazuje się również miejsce i czas, w którym członkowie komisji zapoznają się z dokumentacją dotyczącą zgłoszonych kandydatów na dyrektora.
§  10.
1.
Członkiem komisji nie może być osoba przystępująca do konkursu.
2.
Członek komisji wyłącza się od oceniania kandydata, z którym pozostaje w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który może budzić uzasadnione wątpliwości co do jego obiektywizmu lub bezstronności, w szczególności jest małżonkiem takiej osoby, jej krewnym, powinowatym, pracownikiem lub pracodawcą.
3.
W przypadku gdy członek komisji nie wyłączy się od oceniania kandydata zgodnie z ust. 2, na wniosek przewodniczącego minister może powołać w miejsce tego członka nowego członka komisji według swojego wyboru.
§  11.
1.
Na pierwszym posiedzeniu komisja wybiera ze swego grona przewodniczącego i zastępcę przewodniczącego.
2.
W przypadku nieobecności przewodniczącego jego obowiązki pełni zastępca przewodniczącego.
3.
W przypadku gdy komisja nie dokona wyboru przewodniczącego lub zastępcy przewodniczącego na pierwszym posiedzeniu, przewodniczącego lub zastępcę przewodniczącego wyznacza minister spośród członków komisji.
§  12.
1.
Każde posiedzenie komisji jest protokołowane.
2.
Protokół sporządza, pod kierunkiem przewodniczącego, sekretarz komisji, którym jest wyznaczony pracownik urzędu obsługującego ministra.
3.
Sekretarz bierze udział w posiedzeniach komisji bez prawa głosowania.
4.
Protokół podpisuje przewodniczący komisji oraz sekretarz.
§  13.
Pracami komisji kieruje przewodniczący.
§  14.
1.
Posiedzenia komisji są niejawne.
2.
Członkowie komisji i sekretarz są zobowiązani do zachowania w tajemnicy przebiegu posiedzeń komisji.
§  15.
W trakcie posiedzenia komisji przewodniczący wyznacza termin jej kolejnego posiedzenia, nie dłuższy niż 7 dni.
§  16.
1.
W przypadku gdy członek komisji nie wywiązuje się należycie ze swoich obowiązków, w szczególności z przyczyn nieusprawiedliwionych nie bierze udziału w posiedzeniach komisji, nie przyjmuje korespondencji lub w inny sposób utrudnia sprawny przebieg prac, minister może, na wniosek przewodniczącego, powołać w jego miejsce nowego członka spośród innych zgłoszonych kandydatów.
2.
Przepis ust. 1 stosuje się odpowiednio do przewodniczącego, z tym że odpowiedni wniosek składa przynajmniej 2 członków komisji. Przewodniczącym zostaje w tym przypadku dotychczasowy wiceprzewodniczący, a minister wyznacza nowego wiceprzewodniczącego i uzupełnia skład komisji, powołując nowego członka spośród innych zgłoszonych kandydatów.
§  17.
Komisja podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków komisji, w głosowaniu jawnym.
§  18.
1.
Po przeprowadzeniu konkursu komisja przekazuje niezwłocznie ministrowi ocenę kandydatów wraz z całą dokumentacją.
2.
Z dniem powołania dyrektora komisja kończy działalność.
§  19.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
______

1) Minister Kultury kieruje działem administracji rządowej - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Kultury (Dz. U. Nr 134, poz. 1430).

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024