Szczegółowe zasady prowadzenia gospodarki finansowej Narodowego Funduszu Zdrowia.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 31 maja 2005 r.
w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej Narodowego Funduszu Zdrowia

Na podstawie art. 131 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. Nr 210, poz. 2135 oraz z 2005 r. Nr 94, poz. 788) zarządza się, co następuje:
§  1. 
Rozporządzenie określa szczegółowe zasady prowadzenia gospodarki finansowej Narodowego Funduszu Zdrowia, w tym:
1)
sposób tworzenia planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia i rocznego sprawozdania z wykonania planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia oraz ich wzory;
2)
rodzaje sprawozdań okresowych dotyczących wykonania planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia, sposób ich tworzenia oraz terminy przekazywania.
§  2. 
Użyte w rozporządzeniu określenia oznaczają:
1)
Fundusz - Narodowy Fundusz Zdrowia;
2)
ustawa - ustawę z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
3)
rok obrotowy - rok kalendarzowy;
4) 1
 sprawozdanie okresowe - sprawozdanie miesięczne, kwartalne, półroczne i roczne;
5) 2
 zmiana planu finansowego - zmiany, o których mowa w art. 124 ust. 2 i 3 ustawy, przesunięcia, o których mowa w art. 124 ust. 4 i 5 ustawy, uruchomienie rezerwy ogólnej, o którym mowa w art. 124 ust. 6 ustawy, oraz uruchomienie rezerw, o którym mowa w art. 124 ust. 7 ustawy;
6)
obowiązujący plan - plan finansowy Funduszu po uwzględnieniu wszystkich dokonanych zmian;
7)
harmonogram spłat - harmonogram spłat zaciągniętych pożyczek lub kredytów, o których mowa w art. 127 ustawy, wynikający z odpowiednich umów, zawartych przez Prezesa Funduszu.
8) 3
 sprawozdanie zbiorcze - sprawozdanie okresowe sporządzane łącznie dla centrali i oddziałów wojewódzkich Funduszu.
§  3. 
1. 
Podstawę prowadzenia gospodarki finansowej Funduszu stanowi roczny plan finansowy Funduszu, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
2.  4
 Do rocznego planu finansowego Funduszu dołącza się uzasadnienie, zawierające w szczególności informację o założeniach przyjętych przy konstruowaniu planu finansowego oraz kryteriach podziału środków na pozycje planu kosztów w oddziałach wojewódzkich Funduszu i centrali Funduszu.
§  4.  5
1. 
W przypadku zmiany planu finansowego Funduszu, o której mowa w art. 124 ust. 2-4, 6 i 7 ustawy, Prezes Funduszu przekazuje ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych oraz ministrowi właściwemu do spraw zdrowia projekt zmiany zawierający plan obowiązujący, plan po projektowanej zmianie oraz różnicę pomiędzy nimi.
2. 
W przypadku zmiany planu finansowego Funduszu, o której mowa w art. 124 ust. 5 ustawy, Prezes Funduszu niezwłocznie przedstawia ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych oraz ministrowi właściwemu do spraw zdrowia informację o dokonanym przesunięciu wraz z uzasadnieniem. W informacji przedstawia się plan przed zmianą, obowiązujący plan oraz różnicę pomiędzy nimi.
§  5.  6
 (uchylony).
§  6. 
1. 
Roczne sprawozdanie z wykonania planu finansowego Funduszu, o którym mowa w art. 130 ust. 1 ustawy, sporządza się za rok obrotowy, według wzoru określonego w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
2. 
Do sprawozdania, o którym mowa w ust. 1, dołącza się omówienie wykonania planu finansowego łącznie dla całego Funduszu oraz w podziale na centralę Funduszu i poszczególne oddziały wojewódzkie Funduszu, które zawiera w szczególności informację o powstaniu rozbieżności pomiędzy obowiązującym planem a jego faktycznym wykonaniem oraz ich przyczynach.
§  7.  7
1. 
Ustala się następujące rodzaje sprawozdań okresowych Funduszu, o których mowa w art. 131 ust. 1 ustawy:
1)
sprawozdanie miesięczne z wykonania planu finansowego;
2)
sprawozdanie miesięczne z realizacji przychodów z tytułu składek na ubezpieczenie zdrowotne;
3)
sprawozdanie miesięczne o stanie niektórych aktywów i pasywów;
4)
sprawozdanie kwartalne o stanie zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów;
5)
sprawozdanie kwartalne z przeprowadzonych kontroli realizacji umów na świadczenia zdrowotne i refundacji cen leków oraz o windykacji należności;
6)
sprawozdanie kwartalne o postępowaniach sądowych przeciwko Narodowemu Funduszowi Zdrowia;
7)
sprawozdanie kwartalne z działalności inwestycyjnej;
8)
sprawozdanie półroczne o zatrudnieniu i wynagrodzeniach;
9) 8
 sprawozdanie miesięczne o przychodach i kosztach wynikających z realizacji zadań, o których mowa w art. 97 ust. 3 pkt 2a, 3 i 3b ustawy;
10) 9
 wstępne sprawozdanie roczne z wykonania planu finansowego.
2. 
Do sprawozdań, o których mowa w ust. 1, dołącza się omówienie.
3. 
Do sprawozdania, o którym mowa w ust. 1 pkt 1, stosuje się odpowiednio § 6 ust. 2.
4. 
Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2, powinno zawierać w szczególności informację o rozdysponowaniu przychodów z tytułu składek na ubezpieczenie zdrowotne w podziale na centralę Funduszu i oddziały wojewódzkie Funduszu.
5. 
Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, powinno zawierać w szczególności informacje o:
1)
krótkoterminowych aktywach finansowych, środkach pieniężnych i innych aktywach pieniężnych;
2)
rozliczeniach międzyokresowych;
3)
stanie rezerw Funduszu;
4)
wartości świadczeń ponadumownych;
5)
stanie zobowiązań i należności Funduszu z uwzględnieniem odpowiednio tytułów zobowiązań wymagalnych oraz tytułów należności wymagalnych.
§  8.  10
 Sprawozdania okresowe sporządza się odpowiednio za każdy kolejny miesiąc, kwartał, półrocze i rok.
§  9. 
1.  11
 Roczny plan finansowy Funduszu, sprawozdania roczne i okresowe sporządza się i przekazuje w formie pisemnej i elektronicznej.
2. 
Dane przekazywane w formie elektronicznej są zgodne z danymi przekazywanymi w formie pisemnej.
§  10. 
1. 
Sprawozdania sporządza Prezes Funduszu na podstawie sprawozdań jednostkowych centrali Funduszu oraz sprawozdań jednostkowych dyrektorów oddziałów wojewódzkich Funduszu.
2. 
Prezes Funduszu oraz dyrektorzy oddziałów wojewódzkich Funduszu są obowiązani sporządzać sprawozdania rzetelnie i prawidłowo pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym.
3. 
Kwoty wykazane w sprawozdaniach powinny być zgodne z danymi wynikającymi z ewidencji księgowej.
4. 
Prezes Funduszu sprawdza sprawozdania jednostkowe pod względem merytorycznym i formalno-rachunkowym.
5. 
Ujawnione w trybie ust. 4 nieprawidłowości w sprawozdaniach jednostkowych powinny być usunięte przez dyrektorów oddziałów wojewódzkich Funduszu przed włączeniem zawartych w nich danych do sprawozdań łącznych Funduszu.
§  11.  12
 Sprawozdania sporządza się w sposób czytelny i trwały. W sprawozdaniach zbiorczych Funduszu, w wersjach sporządzonych w formie pisemnej, w miejscu oznaczonym w załącznikach, osoba, która sporządziła dokument, oraz osoba zatwierdzająca składają własnoręczne podpisy. Pod podpisem osoby zatwierdzającej umieszcza się pieczątkę z jej imieniem i nazwiskiem.
§  12. 
1. 
W sprawozdaniach miesięcznych dane wykazuje się za miesiąc oraz narastająco od początku roku obrotowego do końca miesiąca, którego sprawozdanie dotyczy.
1a.  13
 W sprawozdaniu miesięcznym, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 1, dane dotyczące planu finansowego wykazuje się w wysokości 1/12 rocznego planu finansowego Funduszu, a w ujęciu narastającym w wysokości n/12 rocznego planu finansowego Funduszu, gdzie n oznacza liczbę miesięcy od początku roku do końca miesiąca sprawozdawczego.
2.  14
 W sprawozdaniu kwartalnym, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 4 i 6, dane wykazuje się według stanu na ostatni dzień kwartału, którego sprawozdanie dotyczy.
3.  15
 W sprawozdaniach kwartalnych, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 5 i 7, dane wykazuje się za kwartał oraz narastająco od początku roku obrotowego do końca kwartału, którego sprawozdanie dotyczy.
4. 
W sprawozdaniu, o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 8, dane wykazuje się według stanu na ostatni dzień półrocza, którego sprawozdanie dotyczy.
§  13.  16
 Sprawozdania okresowe Prezes Funduszu przekazuje ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych oraz ministrowi właściwemu do spraw zdrowia w terminie 35 dni od zakończenia miesiąca, 45 dni od zakończenia kwartału lub półrocza oraz 105 dni od zakończenia roku, którego dotyczy sprawozdanie.
§  14.  17
 (uchylony).
§  15.  18
1. 
Do rocznego planu finansowego Funduszu na rok 2005 nie stosuje się wzoru, o którym mowa w § 3 ust. 1, oraz nie sporządza się uzasadnienia, o którym mowa w § 3 ust. 2.
2. 
Sprawozdanie roczne z wykonania planu finansowego Funduszu na rok 2005 sporządza się według wzoru określonego w załączniku nr 2.A do rozporządzenia. Przepis § 6 ust. 2 stosuje się odpowiednio.
§  16. 
1.  19
 (uchylony).
2. 
Wymienione w § 7 ust. 1 sprawozdania:
1)
miesięczne - za okres od stycznia 2005 r. do miesiąca poprzedzającego miesiąc wejścia rozporządzenia w życie,
2)
kwartalne - za I kwartał 2005 r.

- Prezes Funduszu przekazuje ministrowi właściwemu do spraw finansów publicznych oraz ministrowi właściwemu do spraw zdrowia w terminie 14 dni od dnia wejścia rozporządzenia w życie.

§  17. 
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
______

1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. Nr 134, poz. 1427).

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1  20

WZÓR

ROCZNY PLAN FINANSOWY NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA NA ROK ...

Tabela 1. Przychody i koszty Narodowego Funduszu Zdrowia - łącznie

 w tys. zł

Poz. Wyszczególnienie Plan finansowy Narodowego Funduszu Zdrowia na ..... rok
1 2 3
1 Składka należna brutto w roku planowania równa przypisowi składki (1.1 + 1.2), w tym:
1.1 od ZUS
1.2 od KRUS
2 Planowany odpis aktualizujący składkę należną (2.1 + 2.2), w tym:
2.1 w stosunku do ZUS
2.2 w stosunku do KRUS
3 Przychody ze składek z lat ubiegłych (3.1 + 3.2), w tym:
3.1 od ZUS
3.2 od KRUS
4 Koszt poboru i ewidencjonowania składek (4.1 + 4.2), w tym:
4.1 koszty poboru i ewidencjonowania składek przez ZUS
4.2 koszty poboru i ewidencjonowania składek przez KRUS
A Przychody netto z działalności (1 - 2 + 3 - 4) + Al + A2 + A3 + A4
A1 przychody wynikające z przepisów o koordynacji
A2 przychody z tytułu realizacji zadań zleconych
A3 dotacje z budżetu państwa na finansowanie zadań, o których mowa w art. 97 ust. 3 pkt 2a, 3 i 3b ustawy, uwzględniające koszty administracyjne
A4 dotacja z budżetu państwa na realizację zadań zespołów ratownictwa medycznego
B Koszty realizacji zadań (B1 + B2 + B3 + B4)
B1 Obowiązkowy odpis na rezerwę ogólną
B2 Koszty świadczeń zdrowotnych (B2.1 + ... + B2.18), w tym:
B2.1 podstawowa opieka zdrowotna
B2.2 ambulatoryjna opieka specjalistyczna
B2.3 leczenie szpitalne, w tym:
B2.3.1 programy terapeutyczne (lekowe)
B2.4 opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień
B2.5 rehabilitacja lecznicza
B2.6 świadczenia pielęgnacyjne i opiekuńcze w ramach opieki długoterminowej
B2.7 opieka paliatywna i hospicyjna
B2.8 leczenie stomatologiczne
B2.9 lecznictwo uzdrowiskowe
B2.10 pomoc doraźna i transport sanitarny
B2.11 koszty profilaktycznych programów zdrowotnych finansowanych ze środków własnych Funduszu
B2.12 świadczenia zdrowotne kontraktowane odrębnie
B2.13 zaopatrzenie w sprzęt ortopedyczny, środki pomocnicze i lecznicze środki techniczne
B2.14 refundacja cen leków, w tym:
B2.14.1 refundacja cen leków, o których mowa w art. 36 ust. 4 ustawy
B2.15 rezerwa na koszty realizacji zadań wynikających z przepisów o koordynacji
B2.16 rezerwa na pokrycie kosztów świadczeń zdrowotnych oraz refundacji cen leków
B2.17 rezerwa na koszty świadczeń opieki zdrowotnej w ramach migracji ubezpieczonych
B2.18 koszty świadczeń zdrowotnych z lat ubiegłych
B3 Koszty programów polityki zdrowotnej realizowanych na zlecenie
B4 Koszty realizacji zadań zespołów ratownictwa medycznego
C WYNIK NA DZIAŁALNOŚCI (A - B)
D Koszty administracyjne (D1 + ... + D9), w tym:
Dl zużycie materiałów i energii
D2 usługi obce
D3 podatki i opłaty, w tym:
D3.1 podatki stanowiące dochody własne jednostek samorządu terytorialnego, w tym:
D3.1.1 podatek od nieruchomości
D3.2 opłaty stanowiące dochody własne jednostek samorządu terytorialnego
D3.3 VAT
D3.4 podatek akcyzowy
D3.5 wpłaty na PFRON
D3.6 inne
D4 wynagrodzenia
D5 ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia, w tym:
D5.1 składki na Fundusz Ubezpieczeń Społecznych
D5.2 składki na Fundusz Pracy
D5.3 składki na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
D5.4 pozostałe świadczenia
D6 koszty funkcjonowania Rady Funduszu
D7 amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zakupionych ze środków własnych Funduszu
D8 amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych otrzymanych nieodpłatnie
D9 pozostałe koszty administracyjne
E Pozostałe przychody (E1 + E2)
E1 darowizny i zapisy otrzymane, w tym kwota umorzenia majątku otrzymanego nieodpłatnie wynikająca z rozliczeń międzyokresowych przypadająca na rok planowania
E2 inne przychody
F Pozostałe koszty (F1 + ... + F4)
F1 wydanie i utrzymanie kart ubezpieczenia (w tym części stałych i zamiennych książeczek usług medycznych) oraz recept
F2 rezerwa na zobowiązania wynikające z postępowań sądowych
F3 inne rezerwy
F4 inne koszty
G Przychody finansowe (G1 + G2)
G1 odsetki uzyskane z lokat
G2 inne przychody finansowe
H Koszty finansowe
I WYNIK BRUTTO NA CAŁOKSZTAŁCIE DZIAŁALNOŚCI (C - D + E - F + G - H)
J Zyski i straty nadzwyczajne (J1 - J2)
J1 zyski nadzwyczajne - wielkość dodatnia
J2 straty nadzwyczajne - wielkość ujemna
K WYNIK FINANSOWY OGÓŁEM BRUTTO (I + J)
L Inne obowiązkowe obciążenia wyniku finansowego (w tym CIT)
M WYNIK FINANSOWY OGÓŁEM NETTO (K - L)
N PRZYCHODY - ogółem
O KOSZTY - ogółem

Tabela 2. Koszty centrali/oddziału wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia*)

 w tys. zł

Poz. Wyszczególnienie Plan finansowy centrali/oddziału wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia*)

na ..... rok

1 2 3
B2 Koszty świadczeń zdrowotnych (B2.1 + ... + B2.18), w tym:
B2.1 podstawowa opieka zdrowotna
B2.2 ambulatoryjna opieka specjalistyczna
B2.3 leczenie szpitalne, w tym:
B2.3.1 Programy terapeutyczne (lekowe)
B2.4 opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień
B2.5 rehabilitacja lecznicza
B2.6 świadczenia pielęgnacyjne i opiekuńcze w ramach opieki długoterminowej
B2.7 opieka paliatywna i hospicyjna
B2.8 leczenie stomatologiczne
B2.9 lecznictwo uzdrowiskowe
B2.10 pomoc doraźna i transport sanitarny
B2.ll koszty profilaktycznych programów zdrowotnych finansowanych ze środków własnych Funduszu
B2.12 świadczenia zdrowotne kontraktowane odrębnie
B2.13 zaopatrzenie w sprzęt ortopedyczny, środki pomocnicze i lecznicze środki techniczne
B2.14 refundacja cen leków, w tym:
B2.14.1 refundacja cen leków, o których mowa w art. 36 ust. 4 ustawy
B2.15 rezerwa na koszty realizacji zadań wynikających z przepisów o koordynacji
B2.16 rezerwa na pokrycie kosztów świadczeń zdrowotnych oraz refundacji cen leków
B2.17 rezerwa na koszty świadczeń opieki zdrowotnej w ramach migracji ubezpieczonych
B2.18 koszty świadczeń zdrowotnych z lat ubiegłych
B3 Koszty programów polityki zdrowotnej realizowanych na zlecenie
B4 Koszty realizacji zadań zespołów ratownictwa medycznego
D Koszty administracyjne (D1 + ... + D9), w tym:
D1 zużycie materiałów i energii
D2 usługi obce
D3 podatki i opłaty, w tym:
D3.1 podatki stanowiące dochody własne jednostek samorządu terytorialnego, w tym:
D3.1.1 podatek od nieruchomości
D3.2 opłaty stanowiące dochody własne jednostek samorządu terytorialnego
D3.3 VAT
D3.4 podatek akcyzowy
D3.5 wpłaty na PFRON
D3.6 inne
D4 wynagrodzenia
D5 ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia, w tym:
D5.1 składki na Fundusz Ubezpieczeń Społecznych
D5.2 składki na Fundusz Pracy
D5.3 składki na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
D5.4 Pozostałe świadczenia
D6 koszty funkcjonowania Rady Funduszu
D7 amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zakupionych ze środków własnych Funduszu
D8 amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych otrzymanych nieodpłatnie
D9 pozostałe koszty administracyjne
F Pozostałe koszty (F1 + ... + F4)
F1 wydanie i utrzymanie kart ubezpieczenia (w tym części stałych i zamiennych książeczek usług medycznych) oraz recept
F2 rezerwa na zobowiązania wynikające z postępowań sądowych
F3 inne rezerwy
F4 inne koszty
H Koszty finansowe

*) Należy wypełnić oddzielnie dla centrali Funduszu i każdego z oddziałów wojewódzkich Funduszu.

Uwaga:

Do planu finansowego należy dołączyć uzasadnienie, o którym mowa w § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 31 maja 2005 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej Narodowego Funduszu Zdrowia (Dz. U. Nr 104, poz. 875 i Nr 151, poz. 1264, z 2006 r. Nr 192, poz. 1418, z 2007 r. Nr 97, poz. 643 i Nr 212, poz. 1564 oraz z 2009 r. Nr 36, poz. 279).

ZAŁĄCZNIK Nr  2  21

WZÓR

Roczne sprawozdanie z wykonania planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia*) na rok ...

 w tys. zł

Poz. Wyszczególnienie Obowiązujący plan finansowy Narodowego Funduszu Zdrowia na .... rok Wykonanie planu finansowego Narodowego Funduszu Zdrowia za .... rok Różnica (poz.3-poz.4) Udział wykonania

(poz.4/poz.3)

(w %)

1 2 3 4 5 6
1 Składka należna brutto w roku planowania równa przypisowi składki (1.1 + 1.2), w tym:
1.1 od ZUS
1.2 od KRUS
2 Planowany odpis aktualizujący składkę należną (2.1 + 2.2), w tym:
2.1 w stosunku do ZUS
2.2 w stosunku do KRUS
3 Przychody ze składek z lat ubiegłych (3.1 + 3.2), w tym:
3.1 od ZUS
3.2 od KRUS
4 Koszt poboru i ewidencjonowania składek (4.1 + 4.2), w tym:
4.1 koszty poboru i ewidencjonowania składek przez ZUS
4.2 koszty poboru i ewidencjonowania składek przez KRUS
A Przychody netto z działalności (1 - 2 + 3 - 4) + A1 + A2 + A3 + A4
A1 przychody wynikające z przepisów o koordynacji
A2 przychody z tytułu realizacji zadań zleconych
A3 dotacje z budżetu państwa na finansowanie zadań, o których mowa w art. 97 ust. 3 pkt 2a, 3 i 3b ustawy, uwzględniające koszty administracyjne**)
A4 dotacja z budżetu państwa na realizację zadań zespołów ratownictwa medycznego
B Koszty realizacji zadań (B1 + B2 + B3 + B4)
B1 Obowiązkowy odpis na rezerwę ogólną
B2 Koszty świadczeń zdrowotnych (B2.1 + ... + B2.18), w tym:
B2.1 podstawowa opieka zdrowotna
B2.2 ambulatoryjna opieka specjalistyczna
B2.3 leczenie szpitalne, w tym:
B2.3.1 programy terapeutyczne (lekowe)
B2.4 opieka psychiatryczna i leczenie uzależnień
B2.5 rehabilitacja lecznicza
B2.6 świadczenia pielęgnacyjne i opiekuńcze w ramach opieki długoterminowej
B2.7 opieka paliatywna i hospicyjna
B2.8 leczenie stomatologiczne
B2.9 lecznictwo uzdrowiskowe
B2.10 pomoc doraźna i transport sanitarny
B2.11 koszty profilaktycznych programów zdrowotnych finansowanych ze środków własnych Funduszu
B2.12 świadczenia zdrowotne kontraktowane odrębnie
B2.13 zaopatrzenie w sprzęt ortopedyczny, środki pomocnicze i lecznicze środki techniczne
B2.14 refundacja cen leków, w tym:
B2.14.1 refundacja cen leków, o których mowa w art. 36 ust. 4 ustawy
B2.15 rezerwa na koszty realizacji zadań wynikających z przepisów o koordynacji
B2.16 rezerwa na pokrycie kosztów świadczeń zdrowotnych oraz refundacji cen leków
B2.17 rezerwa na koszty świadczeń opieki zdrowotnej w ramach migracji ubezpieczonych
B2.18 koszty świadczeń zdrowotnych z lat ubiegłych
B3 Koszty programów polityki zdrowotnej realizowanych na zlecenie
B4 Koszty realizacji zadań zespołów ratownictwa medycznego
C WYNIK NA DZIAŁALNOŚCI (A - B)
D Koszty administracyjne (D1 + ... + D9), w tym:
D1 zużycie materiałów i energii
D2 usługi obce
D3 podatki i opłaty, w tym:
D3.1 podatki stanowiące dochody własne jednostek samorządu terytorialnego, w tym:
D3.1.1 podatek od nieruchomości
D3.2 opłaty stanowiące dochody własne jednostek samorządu terytorialnego
D3.3 VAT
D3.4 podatek akcyzowy
D3.5 wpłaty na PFRON
D3.6 inne
D4 wynagrodzenia
D5 ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia, w tym:
D5.1 składki na Fundusz Ubezpieczeń Społecznych
D5.2 składki na Fundusz Pracy
D5.3 składki na Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych
D5.4 pozostałe świadczenia
D6 koszty funkcjonowania Rady Funduszu
D7 amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych zakupionych ze środków własnych Funduszu
D8 amortyzacja środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych otrzymanych nieodpłatnie
D9 pozostałe koszty administracyjne
E Pozostałe przychody (E1 + E2)
E1 darowizny i zapisy otrzymane, w tym kwota umorzenia majątku otrzymanego nieodpłatnie wynikająca z rozliczeń międzyokresowych przypadająca na rok planowania
E2 inne przychody
F Pozostałe koszty (F1 + ... + F4)
F1 wydanie i utrzymanie kart ubezpieczenia (w tym części stałych i zamiennych książeczek usług medycznych) oraz recept
F2 rezerwa na zobowiązania wynikające z postępowań sądowych
F3 inne rezerwy
F4 inne koszty
G Przychody finansowe (G1 + G2)
G1 odsetki uzyskane z lokat
G2 inne przychody finansowe
H Koszty finansowe
I WYNIK BRUTTO NA CAŁOKSZTAŁCIE DZIAŁALNOŚCI (C - D + E - F + G - H)
J Zyski i straty nadzwyczajne (J1 - J2)
J1 zyski nadzwyczajne - wielkość dodatnia
J2 straty nadzwyczajne - wielkość ujemna
K WYNIK FINANSOWY OGÓŁEM BRUTTO (I + J)
L Inne obowiązkowe obciążenia wyniku finansowego (w tym CIT)
M WYNIK FINANSOWY OGÓŁEM NETTO (K - L)
N PRZYCHODY - ogółem
O KOSZTY - ogółem

*) Sprawozdanie należy sporządzić zbiorczo dla Narodowego Funduszu Zdrowia oraz oddzielnie dla centrali Funduszu i oddzielnie dla każdego z oddziałów wojewódzkich Funduszu.

**) Przepisy w zakresie art. 97 ust. 3 pkt 2a i 3b ustawy stosuje się po raz pierwszy do rocznego sprawozdania z wykonania planu finansowego na rok 2008.

Data sporządzenia sporządził: kontakt

................. ............ ............

zatwierdził: kontakt

........................

Uwaga:

Do sprawozdania należy dołączyć omówienie, o którym mowa w § 6 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 31 maja 2005 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia gospodarki finansowej Narodowego Funduszu Zdrowia (Dz. U. Nr 104, poz. 875 i Nr 151, poz. 1264, z 2006 r. Nr 192, poz. 1418, z 2007 r. Nr 97, poz. 643 i Nr 212, poz. 1564 oraz z 2009 r. Nr 36, poz. 279).

1 § 2 pkt 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.
2 § 2 pkt 5 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.
3 § 2 pkt 8 dodany przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 23 lutego 2009 r. (Dz.U.09.36.279) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2009 r.
4 § 3 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2005 r. (Dz.U.05.151.1264) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 sierpnia 2005 r.
5 § 4 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.
6 § 5 uchylony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 16 października 2006 r. (Dz.U.06.192.1418) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 października 2006 r.
7 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2005 r. (Dz.U.05.151.1264) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 sierpnia 2005 r.
8 § 7 ust. 1 pkt 9 dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2008 r.
9 § 7 ust. 1 pkt 10 dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.
10 § 8 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.
11 § 9 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 16 października 2006 r. (Dz.U.06.192.1418) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 października 2006 r.
12 § 11 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 23 lutego 2009 r. (Dz.U.09.36.279) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2009 r.
13 § 12 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.
14 § 12 ust. 2 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 23 lutego 2009 r. (Dz.U.09.36.279) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2009 r.
15 § 12 ust. 3 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 23 lutego 2009 r. (Dz.U.09.36.279) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2009 r.
16 § 13:

- zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2005 r. (Dz.U.05.151.1264) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 sierpnia 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.

17 § 14 uchylony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 16 października 2006 r. (Dz.U.06.192.1418) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 października 2006 r.
18 § 15 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2005 r. (Dz.U.05.151.1264) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 sierpnia 2005 r.
19 § 16 ust. 1 uchylony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2005 r. (Dz.U.05.151.1264) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 sierpnia 2005 r.
20 Załącznik nr 1:

- zmieniony przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2005 r. (Dz.U.05.151.1264) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 sierpnia 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 16 października 2006 r. (Dz.U.06.192.1418) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 października 2006 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 11 maja 2007 r. (Dz.U.07.97.643) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 czerwca 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 23 lutego 2009 r. (Dz.U.09.36.279) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2009 r.

21 Załącznik nr 2:

- zmieniony przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 9 sierpnia 2005 r. (Dz.U.05.151.1264) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 10 sierpnia 2005 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 16 października 2006 r. (Dz.U.06.192.1418) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 października 2006 r.

- zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 11 maja 2007 r. (Dz.U.07.97.643) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 16 czerwca 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 7 rozporządzenia z dnia 9 listopada 2007 r. (Dz.U.07.212.1564) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 23 listopada 2007 r.

- zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 23 lutego 2009 r. (Dz.U.09.36.279) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 31 marca 2009 r.

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024