Powołanie Komisji Wspólnej do Spraw Żeglugi Morskiej i Rybołówstwa Dalekomorskiego.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 17 października 2000 r.
w sprawie powołania Komisji Wspólnej do Spraw Żeglugi Morskiej i Rybołówstwa Dalekomorskiego.

Na podstawie art. 13 ust. 1 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów (Dz. U. z 1999 r. Nr 82, poz. 929) zarządza się, co następuje:
§  1.
1.
Powołuje się Komisję Wspólną do Spraw Żeglugi Morskiej i Rybołówstwa Dalekomorskiego, zwaną dalej "Komisją".
2.
Komisja działa przy Radzie Ministrów.
§  2.
1.
Do zadań Komisji należy wypracowanie wspólnego stanowiska Rządu, związków zawodowych oraz organizacji pracodawców w sprawach ważnych z punktu widzenia polityki państwa i interesów pracowników i pracodawców, dotyczących w szczególności:
1)
oceny warunków rozwoju polskiej żeglugi morskiej i rybołówstwa dalekomorskiego,
2)
opiniowania projektów dokumentów rządowych dotyczących żeglugi morskiej i rybołówstwa dalekomorskiego,
3)
oceny programu działań mających na celu rozwiązanie problemów w funkcjonowaniu żeglugi morskiej i rybołówstwa dalekomorskiego,
4)
inicjowania prac związanych z przygotowaniem aktów prawnych dotyczących żeglugi morskiej i rybołówstwa dalekomorskiego.
2.
Wspólne stanowisko, o którym mowa w ust. 1, Komisja ustala w drodze uzgodnienia.
§  3.
1.
W skład Komisji wchodzą przedstawiciele Rządu, związków zawodowych oraz organizacji pracodawców, powoływani przez Prezesa Rady Ministrów.
2.
Rząd jest reprezentowany w Komisji przez 6 przedstawicieli:
1)
wiceprezesa Rady Ministrów, wyznaczonego przez Prezesa Rady Ministrów,
2)
po jednym przedstawicielu, w randze sekretarza lub podsekretarza stanu, wyznaczonym przez: Ministra Finansów, Ministra Skarbu Państwa, Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministra Pracy i Polityki Społecznej.
3.
Związki zawodowe są reprezentowane w Komisji przez 6 przedstawicieli wyznaczonych, po dwie osoby, przez:
1)
Federację Związków Zawodowych Marynarzy i Rybaków,
2)
Krajową Sekcję Morską Marynarzy i Rybaków NSZZ "Solidarność",
3)
Ogólnopolski Związek Zawodowy Oficerów i Marynarzy.
4.
Organizacje pracodawców są reprezentowane w Komisji przez 6 przedstawicieli wyznaczonych przez Związek Armatorów Polskich.
§  4.
1.
Pracami Komisji kierują współprzewodniczący:
1)
przedstawiciel Rządu,
2)
przedstawiciel związków zawodowych, wyznaczony przez członków Komisji reprezentujących związki zawodowe,
3)
przedstawiciel organizacji pracodawców, wyznaczony przez członków Komisji reprezentujących organizacje pracodawców.
2.
Współprzewodniczących powołuje Prezes Rady Ministrów.
3.
Do zadań współprzewodniczących należy:
1)
przewodniczenie posiedzeniom Komisji,
2)
ustalanie harmonogramu prac Komisji, w szczególności przez ustalenie terminów i programów kolejnych posiedzeń Komisji,
3)
powoływanie doraźnych zespołów problemowych oraz ustalanie przedmiotu ich działania,
4)
ustalanie składów osobowych stałych i doraźnych zespołów problemowych,
5)
powoływanie współprzewodniczących zespołów problemowych,
6)
zlecanie wykonania ekspertyz na rzecz Komisji.
§  5.
1.
Komisja obraduje na posiedzeniach plenarnych oraz w zespołach problemowych.
2.
W ramach Komisji działają stałe zespoły problemowe:
1)
Zespół do Spraw Żeglugi Morskiej,
2)
Zespół do Spraw Rybołówstwa Dalekomorskiego.
3.
W razie potrzeby mogą być powoływane doraźne zespoły problemowe.
4.
Komisja może korzystać z pomocy ekspertów.
§  6.
Do zadań stałych i doraźnych zespołów problemowych Komisji należy wykonywanie zadań, o których mowa w § 2, w zakresie właściwości zespołów i przedstawienie Komisji wyników prac.
§  7.
1.
Pracami zespołów problemowych kierują ich współprzewodniczący.
2.
Do zadań współprzewodniczących zespołów należy:
1)
przewodniczenie posiedzeniom zespołów,
2)
ustalanie harmonogramu prac zespołów, w szczególności przez sporządzanie okresowych informacji dla Komisji o pracach zespołów,
3)
ustalanie terminów i zakresu tematycznego kolejnych posiedzeń zespołów.
§  8.
Posiedzenia Komisji i zespołów problemowych zwołuje odpowiednio współprzewodniczący Komisji lub zespołu reprezentujący Rząd, działając w uzgodnieniu ze współprzewodniczącymi reprezentującymi odpowiednio związki zawodowe i organizacje pracodawców, z własnej inicjatywy lub na wniosek współprzewodniczącego reprezentującego odpowiednio związki zawodowe i organizacje pracodawców.
§  9.
1.
Posiedzenia Komisji odbywają się w zależności od potrzeb, nie rzadziej niż raz na dwa miesiące.
2.
Posiedzenia stałych i doraźnych zespołów problemowych odbywają się w zależności od potrzeb, nie rzadziej niż raz między posiedzeniami Komisji.
3.
Z posiedzeń Komisji i zespołów problemowych sporządza się protokół.
§  10.
1.
Obsługę Komisji zapewnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw pracy, z zastrzeżeniem ust. 2.
2.
Obsługę stałych zespołów problemowych zapewnia:
1)
Zespołu do Spraw Żeglugi Morskiej - urząd obsługujący ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej,
2)
Zespołu do Spraw Rybołówstwa Dalekomorskiego - urząd obsługujący ministra właściwego do spraw rolnictwa.
§  11.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Zmiany w prawie

Wnioski o świadczenie z programu "Aktywny rodzic" od 1 października

Pracujemy w tej chwili nad intuicyjnym, sympatycznym, dobrym dla użytkowników systemem - przekazała we wtorek w Warszawie szefowa MRPiPS Agnieszka Dziemianowicz-Bąk. Nowe przepisy umożliwią wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń: "aktywni rodzice w pracy", "aktywnie w żłobku" i "aktywnie w domu". Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie jednak przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń.

Krzysztof Koślicki 11.06.2024
KSeF od 1 lutego 2026 r. - ustawa opublikowana

Obligatoryjny Krajowy System e-Faktur wejdzie w życie 1 lutego 2026 roku. Ministerstwo Finansów zapowiedziało wcześniej, że będzie też drugi projekt, dotyczący uproszczeń oraz etapowego wejścia w życie KSeF - 1 lutego 2026 r. obowiązek obejmie przedsiębiorców, u których wartość sprzedaży przekroczy 200 mln zł, a od 1 kwietnia 2026 r. - wszystkich przedsiębiorców.

Monika Pogroszewska 11.06.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju

Prezydent podpisał nowelizację ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju oraz niektórych innych ustaw - poinformowała w poniedziałek kancelaria prezydenta. Nowe przepisy umożliwiają m.in. podpisywanie umów o objęcie przedsięwzięć wsparciem z KPO oraz rozliczania się z wykonawcami w euro.

Ret/PAP 10.06.2024
Wakacje składkowe dla przedsiębiorców z podpisem prezydenta

Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych oraz niektórych innych ustaw – poinformowała Kancelaria Prezydenta RP w poniedziałkowym komunikacie. Ustawa przyznaje określonym przedsiębiorcom prawo do urlopu od płacenia składek na ubezpieczenia społeczne przez jeden miesiąc w roku.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Prezydent podpisał ustawę powołującą program "Aktywny Rodzic"

Prezydent podpisał ustawę o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka "Aktywny rodzic". Przewiduje ona wprowadzenie do systemu prawnego trzech świadczeń wspierających rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowywaniu i rozwoju małego dziecka: „aktywni rodzice w pracy”, „aktywnie w żłobku” i „aktywnie w domu”. Na to samo dziecko za dany miesiąc będzie przysługiwało tylko jedno z tych świadczeń. O tym, które – zdecydują sami rodzice.

Grażyna J. Leśniak 10.06.2024
Nawet pół miliona kary dla importerów - ustawa o KAS podpisana

Kancelaria Prezydenta poinformowała w piątek, że Andrzej Duda podpisał nowelizację ustawy o Krajowej Administracji Skarbowej oraz niektórych innych ustaw. Wprowadza ona unijne regulacje dotyczące importu tzw. minerałów konfliktowych. Dotyczy też kontroli przewozu środków pieniężnych przez granicę UE. Rozpiętość kar za naruszenie przepisów wyniesie od 1 tys. do 500 tys. złotych.

Krzysztof Koślicki 07.06.2024