Nadanie statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 24 grudnia 1996 r.
w sprawie nadania statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

Na podstawie art. 31 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów (Dz. U. Nr 106, poz. 492) zarządza się, co następuje:
§  1.
Kancelarii Prezesa Rady Ministrów nadaje się statut stanowiący załącznik do rozporządzenia.
§  2.
Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów może:
1)
za zgodą Prezesa Rady Ministrów tworzyć, łączyć lub znosić departamenty oraz biura (równorzędne komórki organizacyjne) Kancelarii,
2)
przekształcać, na zasadach określonych w odrębnych przepisach, Gospodarstwo Pomocnicze Kancelarii utworzone do jego obsługi gospodarczej oraz produkcji i świadczenia usług niezbędnych do realizacji wykonywanych przez Kancelarię zadań technicznych, socjalnych i recepcyjnych.
§  3.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 1997 r.

ZAŁĄCZNIK

STATUT KANCELARII PREZESA RADY MINISTRÓW

§  1.
1.
Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, zwana dalej "Kancelarią", jest urzędem zapewniającym obsługę merytoryczną, organizacyjną, prawną, techniczną i kancelaryjno-biurową Rady Ministrów, Prezesa Rady Ministrów, wiceprezesów Rady Ministrów, stałych komitetów Rady Ministrów oraz Kolegium do Spraw Służb Specjalnych, a także Rzecznika Prasowego Rządu.
2.
Kancelaria może także zapewniać obsługę ministrów powołanych do wypełniania zadań wyznaczonych przez Prezesa Rady Ministrów, pełnomocników Rządu, komisji wspólnych oraz organów pomocniczych i opiniodawczo-doradczych Rady Ministrów i Prezesa Rady Ministrów.
§  2.
Kancelaria wykonuje zadania określone w ustawie z dnia 8 sierpnia 1996 r. o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów (Dz. U. Nr 106, poz. 492), zwanej dalej "ustawą", a także w odrębnych przepisach.
§  3.
1.
Kancelaria działa zgodnie z zarządzeniami, decyzjami i poleceniami Prezesa Rady Ministrów.
2.
Kancelaria wykonuje powierzone zadania pod kierownictwem i nadzorem Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zwanego dalej "Szefem Kancelarii", z zachowaniem nadzoru nad komórkami organizacyjnymi Kancelarii na zasadach określonych w ustawie.
§  4.
1.
Szef Kancelarii kieruje Kancelarią przy pomocy sekretarzy i podsekretarzy stanu, Dyrektora Generalnego Kancelarii oraz dyrektorów gabinetów, biur, departamentów i sekretariatów Kancelarii.
2.
Szef Kancelarii, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, określa szczegółowy zakres zadań sekretarzy i podsekretarzy stanu w Kancelarii.
3.
Szczegółowe zakresy zadań pełnomocników Rządu, Dyrektora Generalnego, Sekretarza Rady Ministrów oraz sekretarzy stałych komitetów Rady Ministrów określają odrębne przepisy.
§  5.
1.
Szef Kancelarii może, za zgodą Prezesa Rady Ministrów, wyznaczyć swojego zastępcę spośród sekretarzy lub podsekretarzy stanu w Kancelarii.
2.
Szef Kancelarii może upoważnić imiennie osoby na stanowiskach określonych w § 4 ust. 1, a także innych pracowników Kancelarii do załatwiania, w jego imieniu, spraw należących do zadań Kancelarii.
§  6.
Szef Kancelarii może powoływać organy doradcze i opiniodawcze (komisje, zespoły) do opracowania spraw zleconych przez Radę Ministrów, Prezesa Rady Ministrów lub stałe komitety Rady Ministrów, określając nazwę, skład osobowy, zakres i tryb działania tych organów.
§  7.
1.
W skład Kancelarii wchodzą komórki organizacyjne określone w załączniku nr 1 do statutu.
2.
Jednostkę nadzorowaną przez Prezesa Rady Ministrów oraz jednostkę pomocniczą określa załącznik nr 2 do statutu.
§  8.
1.
W Kancelarii działa, jako jednostka wyodrębniona, Gospodarstwo Pomocnicze.
2.
Nadzór zwierzchni nad Gospodarstwem Pomocniczym sprawuje, w imieniu Szefa Kancelarii, Dyrektor Generalny.
§  9.
1.
Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych Kancelarii oraz tryb ich pracy określa regulamin organizacyjny nadany przez Szefa Kancelarii na wniosek Dyrektora Generalnego.
2.
Organizację wewnętrzną, szczegółowy zakres zadań oraz tryb pracy Gospodarstwa Pomocniczego określają odrębne przepisy oraz regulamin wewnętrzny zatwierdzony przez Dyrektora Generalnego.
§  10.
Szef Kancelarii aktualizuje wykaz stanowiący załącznik nr 1 do statutu, stosownie do zmian zachodzących po nadaniu statutu.

Załącznik Nr  1

WYKAZ KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH KANCELARII PREZESA RADY MINISTRÓW

1. Gabinet Polityczny Prezesa Rady Ministrów

2. Centrum Informacyjne Rządu

3. Sekretariat Prezesa Rady Ministrów

4. Sekretariaty Wiceprezesów Rady Ministrów

5. Sekretariat Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów

6. Departament Prezydialny Rady Ministrów

7. Departament Spraw Ekonomicznych

8. Departament Spraw Społeczno-Politycznych

9. Departament Spraw Obronnych

10. Departament Legislacyjny Rządu

11. Departament Spraw Parlamentarnych Rządu

12. Departament Analiz i Prognoz

13. Departament Stosunków Międzynarodowych

14. Departament Kontroli

15. Departament Reformy Centrum Administracyjno-Gospodarczego Rządu

16. Departament Rodziny i Kobiet

17. Sekretariat Kolegium do Spraw Służb Specjalnych

18. Sekretariat Rady Legislacyjnej

19. Biuro Kadr, Szkolenia i Organizacji

20. Biuro Administracyjno-Gospodarcze

21. Biuro Finansowe

Załącznik Nr  2

WYKAZ JEDNOSTEK ORGANIZACYJNYCH NADZOROWANYCH I POMOCNICZYCH

1. Jednostka nadzorowana

- Krajowa Szkoła Administracji Publicznej - w zakresie określonym w ustawie z dnia 14 czerwca 1991 r. o Krajowej Szkole Administracji Publicznej (Dz. U. Nr 63, poz. 266 i Nr 104, poz. 450 oraz z 1996 r. Nr 106, poz. 496).

2. Jednostka pomocnicza

- Centrum Badania Opinii Społecznej

- w zakresie określonym w ustawie budżetowej.

Zmiany w prawie

MSZ tworzy dodatkowe obwody głosowania za granicą

We Francji, Irlandii, Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii utworzono pięć dodatkowych obwodów głosowania w czerwcowych wyborach do Parlamentu Europejskiego. Jednocześnie zniesiono obwód w Iraku - wynika to z nowego rozporządzenia ministra spraw zagranicznych. Po zmianach łączna liczba obwodów poza granicami Polski wynosi 299.

Krzysztof Koślicki 28.05.2024
Rząd nie dołoży gminom pieniędzy na obsługę wygaszanego dodatku osłonowego

Na obsługę dodatku osłonowego samorządy dostają 2 proc. łącznej kwoty dotacji wypłaconej gminie. Rząd nie zwiększy wsparcia uzasadniając, że koszt został odpowiednio skalkulowany – wyjaśnia Ministerstwo Klimatu i Środowiska. Ponadto dodatek osłonowy jest wygaszany i gminy kończą realizację tego zdania.

Robert Horbaczewski 23.05.2024
Będą dodatki dla zawodowych rodzin zastępczych i dla pracowników pomocy społecznej

Od 1 lipca 2024 roku zawodowe rodziny zastępcze oraz osoby prowadzące rodzinne domy dziecka mają dostawać dodatki do miesięcznych wynagrodzeń w wysokości 1000 zł brutto. Dodatki w tej samej wysokości będą też wypłacane - od 1 lipca 2024 r. - pracownikom pomocy społecznej. W środę, 15 maja, prezydent Andrzej Duda podpisał obie ustawy.

Grażyna J. Leśniak 16.05.2024
Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.1996.157.796

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Nadanie statutu Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.
Data aktu: 24/12/1996
Data ogłoszenia: 31/12/1996
Data wejścia w życie: 01/01/1997