Nowy dworzec o prawie dwukrotnie większej powierzchni niż funkcjonujący do tej pory, posiada m.in. przestronną poczekalnię, kącik zabaw dla dzieci, hotel z 33. pokojami, a także część handlową i usługową. Na zewnątrz zbudowano zadaszone perony dla autobusów kursujących zarówno na trasach lokalnych, jaki i dalekobieżnych wraz z elektronicznymi tablicami informacyjnymi o aktualnych połączeniach.

„Nowy dworzec jako centrum komunikacyjne dla podróżnych będzie na pewno wizytówką miasta” – podkreślił prezydent Płocka Andrzej Nowakowski. Przyznał, że miasto będzie czyniło starania by PKP przystąpiło do modernizacji torowiska w części kolejowej dworca, co stanowiłoby dopełnienie jego modernizacji. „Mając świadomość możliwości, jakie posiada PKP, jeżeli chodzi o remonty różnego rodzaju obiektów, wiemy, że nie będzie to proste” – zaznaczył Nowakowski.

W 2012 r. samorząd Płocka przejął nieodpłatnie budynek dworca o powierzchni ponad 880 metrów kw. od PKP i przekazał go gminnej spółce Rynex. Projekt rewitalizacji i rozbudowy oraz zagospodarowania terenu wokół obiektu opracowało biuro architektoniczne ArchIdea z Łodzi. Wykonawcą przedsięwzięcia była wybrana w przetargu spółka WixBud ze Słupna pod Płockiem.

Na inwestycję w lutym 2014 r. Bank Gospodarstwa Krajowego w ramach inicjatywy Jessica udzielił 10 mln zł niskoprocentowej pożyczki. Rewitalizacja dworca, w tym budowa nowej jego części, kosztowała 7,7 mln zł, a pozostałe 2,3 mln zł przeznaczono na termomodernizację, czyli poprawę efektywności energetycznej obiektu.

„W kwietniu tego roku ruszyły prace budowlane, w lipcu budynek dworca w stanie surowym był już gotowy, a z końcem listopada, zgodnie z zapisami w umowie i założonym budżetem, inwestycja została zrealizowana” – podkreślił Zbigniew Bednarski, wiceprezes spółki Rynex, która będzie zarządzała dworcem.

Dworzec zacznie przyjmować i obsługiwać podróżnych od czwartku w nocy - pierwszymi pasażerami będą osoby podróżujące autobusem przelotowym ze Słupska do Zamościa o godz. 0.25. (PAP)