Jak poinformował dziennikarzy wicemarszałek budowa nowego wizerunku ma zmienić postrzeganie regionu i jego mieszkańców przez pryzmat głównie pracy u podstaw i gospodarności. Temu poświęcono czwartkową konferencję "Wielkopolska Brand" w Poznaniu.

"Wielkopolska od wielu lat ma wyrobiony wizerunek, jako regionu bardzo gospodarnego, pragmatycznego, z wielowiekową tradycją pracy u podstaw. Chcielibyśmy przez tę konferencję i działania pokazać i wykreować wizerunek Wielkopolski bardziej nowoczesnej, innowacyjnej i otwartej" - powiedział Wojtasiak.

Jego zdaniem, znane wcześniej zalety Wielkopolski nie do końca odpowiadają ambicjom i celom, które realizowane są przez samorząd. Nowa polityka promocyjna ma także zwiększyć poczucie własnej wartości wśród mieszkańców regionu, podbudować ich i dodać wiary w podejmowaniu kolejnych wyzwań.

"Pracujemy nad projektami, dzięki którym będziemy postrzegani, jako zagłębie innowacji, miejsce, gdzie jest mnóstwo kreatywnych osób, z bardzo silnym wsparciem naukowym. Chcemy być regionem prężnym, nowoczesnym, z potężnym potencjałem ludzkim i bardzo dobrymi wynikami wyższych uczelni. W Wielkopolsce kształci się tu więcej designerów niż we wszystkich innych województwach w Polsce. Pomysł nie przyszedł sam z siebie. Dzięki naszym partnerom z Brabancji (region w Holandii - PAP) zostaliśmy zarażeni myśleniem o wykorzystaniu potencjału kreatywnego i ważności designu w nowoczesnym świecie i nowoczesnej gospodarce" - dodał wicemarszałek wielkopolski.

Wojtasiak przyznał, że nie ma konkretnej daty powstania marki Wielkopolska, ale najważniejszy jest sam fakt rozpoczęcia procesu jej powstawania. Region chce się promować na różne sposoby, jednym z nich ma być uczestnictwo wspólnie z miastem Poznań w przyszłym roku na największych targach designu w Mediolanie. (PAP)

 

lic/ mki/ mag/