"Wydawać by się mogło, że żyjemy w epoce, w której dzięki internetowi wszystkiego można dowiedzieć się w ciągu kilku minut. Nie możemy jednak zapominać o sporej grupie osób, dla których obsługa komputera czy smartfona wciąż nie jest komfortowa. To z myślą o nich stworzyliśmy Centrum Informacji Senioralnej" – podkreśliła pełnomocnik prezydenta Chorzowa ds. aktywizacji społecznej Magdalena Sekuła.

Dodała, że wciąż brakuje takich miejsc, gdzie informacje dotyczące prowadzonej w miastach polityki senioralnej byłyby zebrane w jednej bazie. "Takie głosy słychać w całym kraju. Ludzie - nie tylko seniorzy, ale też ich rodziny - często nie wiedzą, gdzie szukać tych informacji. My zebraliśmy je w jednym miejscu. To pierwsza tego typu instytucja w Polsce" - zaznaczyła Sekuła.

Seniorzy będą mogli zatem przyjść do Centrum – lub zadzwonić – i dowiedzieć się m.in. gdzie można uzyskać darmową pomoc prawną, jakie instytucje miejskie organizują bezpłatne kursy komputerowe, kiedy można skorzystać z szczepień przeciwko grypie. Nie ma się to ograniczać tylko do przedsięwzięć z Chorzowa, ale ma mieć wymiar regionalny, a nawet ponadregionalny. Pracownicy placówki będą także dysponowali bazą adresów i telefonów do wybranych instytucji miejskich. Informacje te mają się także znaleźć w internecie.

Centrum Informacji Senioralnej zlokalizowane będzie w budynku przy ul. Dąbrowskiego 7 w Chorzowie - w Centrum Integracji Międzypokoleniowej.

Czynne będzie codziennie - w poniedziałki, wtorki, środy i piątki w godzinach 8-16, a w czwartki w godz. 9-17. Możliwy będzie także kontakt telefoniczny pod numerem 32 245 93 40 lub mailowy: cis@chorzow.eu.

Jak powiedziała Sekuła, w ramach prowadzonej w Chorzowie polityki senioralnej działa tam m.in. Akademia Seniora, gmina współpracuje też w tym zakresie z różnymi instytucjami. Miasto rozdało ponadto 12 tys. kart w ramach programu "Chorzów 60+" (to ponad połowa uprawnionych). Dzięki kartom seniorzy mogą korzystać z szeregu zniżek.(PAP)