Wszytko po to, by dzieci "poprzez przygodę, poprzez zabawę nabywały bardzo cenne kompetencje związane z obsługą internetu, komputera, selekcjonowaniem informacji, z tworzeniem treści w internecie" - mówi PAP Ewa Krupa, dyrektor Fundacji Orange, która przygotowała program dla świetlic.
Zajęcia mają rozwinąć także umiejętności współpracy w grupie. Dla wychowawców przygotowane będą instruktaże i scenariusze zajęć. Przebieg zadań oparty będzie na fabularyzowanej grze, która przenosi dzieci do cyfrowego laboratorium i pełnej przygód misji. Uczniowie będą pomagać bohaterom poruszać się w wirtualnym świecie i chronić go przed niesfornym psotnikiem. Za realizację zadań grupy otrzymają punkty.

Internet cenną pomocą w nauce>>

Z czasem wymienią je na nagrody, które uzupełnią wyposażenie świetlicy: tablety, aparaty cyfrowe, laptopy, książki, gry edukacyjne, materiały plastyczne.
Pomysłodawcy przekonują, że program ożywi szkolne świetlice i nauczy dzieci mądrego korzystania z nowych technologii. Stawia też na rozwój kompetencji, które - jak mówi pomysłodawca projektu Fundacja Orange - będą "niezbędne na rynku pracy już dosłownie za kilka lat".
W projekcie weźmie udział około 300 szkół. Program kierowany jest do dzieci w wieku 6-10 lat, udział w nim jest bezpłatny. Wystarczy do 16 października wypełnić formularz dostępny na stronie: https://megamisja.pl oraz nagrać krótki film prezentujący świetlicę. (PAP)