Dwie inwestycje będzie realizowała firma Energopol Szczecin - poinformowały służby prasowe szczecińskiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA-PAP. Przebudowa odcinka autostrady będzie kosztowała blisko 35,5 mln zł, a 56,6 mln zł pochłonie rozbudowa węzła. Są to ostatnie fragmenty tej drogi posiadające nawierzchnię z wykonanych 80 lat temu płyt betonowych.

Przebudowa odcinka autostrady ma zakończyć się pod koniec 2019 r. Z kolei koniec rozbudowy węzła Kijewo zaplanowano w połowie 2020 r. Zakończenie obu inwestycji będzie oznaczało ukończenie autostrady A6, prowadzącej od Kołbaskowa do węzła Rzęśnica.

Będąca w złym stanie nawierzchnia z płyt betonowych zostanie - na odcinku Szczecin Dąbie - Rzęśnica - zastąpiona bitumiczną, a skruszony beton z wysłużonych płyt posłuży jako podbudowa. Nowe jezdnie będą szersze o pas awaryjny, którego nie ma obecnie. Zostanie wybudowane również duże przejście górne dla zwierząt, a cała trasa wygrodzona.

 

Węzeł Szczecin Kijewo także zyska nową nawierzchnię bitumiczną. Łączący autostradę A6 z drogą krajową nr 10 węzeł został wybudowany w latach 30. ubiegłego wieku, a na przełomie lat 70. i 80. został rozbudowany o południową część. Betonowa nawierzchnia autostrady po północnej stronie węzła ma już 80 lat i jest w złym stanie. Roboty na węźle obejmą wyburzenie i wykonanie od nowa obu wiaduktów, budowę nowych łącznic i jezdni rozprowadzających ruch. Powstanie większy węzeł drogowy, który znacznie poprawi płynność i bezpieczeństwo ruchu drogowego.

 

Jak powiedział Mateusz Grzeszczuk ze szczecińskiej Dyrekcji, początku prac budowlanych na odcinku autostrady Szczecin Dąbie – Rzęśnica można spodziewać się w ciągu kilku tygodni. Początek przebudowy węzła Szczecin Kijewo ruszy, kiedy wykonawca będzie dysponował projektem, na którego powstanie zgodnie z podpisaną umową jest 12 miesięcy - dodał Grzeszczuk.

Kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami związanymi z inwestycjami. Autostrada A6 na tym odcinku przebiega wspólnie z drogą S3, czyli główną trasy prowadzącą nad morze. Natężenie ruchu podczas wakacji wzrasta w tym miejscu nawet trzykrotnie. Dlatego od 15 czerwca do 31 sierpnia wykonawca nie będzie mógł zwężać przekroju drogi; mają być dostępne po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Chodzi zarówno o odcinek Szczecin Dąbie - Rzęśnica, jak i ruch w obrębie węzła Szczecin Kijewo.

Poza wakacjami kierowcy powinni spodziewać się zamknięcia jednej z jezdni autostrady celem jej przebudowy; wtedy ruch w obu kierunkach będzie odbywał się drugą jezdnią. Utrudnień na pewno nie unikną również kierowcy jadący drogą krajową nr 10 przez węzeł Szczecin Kijewo. (PAP)